Publicerad: 2022-11-14 08:48 | Uppdaterad: 2022-11-15 14:43

Ta chansen att jobba under välkomstdagen för nya studenter

Studenter samtal på scen under KI:s välkomstdag.
Välkomstceremoni HT2022 Foto: Liza Simonsson

Den 20 januari 2023 arrangeras KI:s välkomstdag för nya studenter som påbörjar en av våra grundutbildningar till våren. Nu har du som redan är student på KI möjlighet att hjälpa till och jobba under dagen. Vi söker studenter till uppdragen som studentkonferencier, studentpanel och publikvärdar.

Välkomstdagen för nya studenter innehåller en ceremoni samt mässa. Under ceremonin bjuds det på tal från KI:s ledning, underhållning, forskningsinspiration och mycket mer. Efter ceremonin är alla nya studenter välkomna till mässan där studentrelaterade verksamheter är på plats och studenterna kan hämta ut sin KI-ryggsäck.

Vi söker dig som vill vara med och hälsa våra nya studenter varmt välkomna till KI och samtidigt tjäna lite extra pengar.  Vårterminens välkomstdag är fredag den 20 januari 2023 i Aula Medica på campus Solna mellan klockan 13.30 – 16.30. Som medarbetare under dagen behöver du vara på plats från ca kl. 12:30. Läs om hur du ansöker och om de tre olika uppdragen som finns att söka nedan.

Konferencier

Som studentkonferencier leder du tillsammans med en annan student själva ceremonin. Ni hälsar alla studenter välkomna och presenterar programmet och välkomnar talarna upp på scen allteftersom. Ni skriver manus och förbereder er på egen hand men med stöd från KI:s studentkommunikatörer.

Du bör känna dig bekväm med att tala inför en stor publik. För uppdraget som studentkonferencier söker vi två studenter. Det är en fördel om ni är två som redan känner varandra och söker uppdraget ihop. Ni skickar då in två separata ansökningar men nämn i brevet eller mejlet att namnet på den ni söker tillsammans med. Det går så klart även bra att ansöka på egen hand.

Under eftermiddagen den 19 januari kommer vi ha genrep av ceremonin. Det är viktigt att du kan medverka både den 19 och 20 januari 2023. Du kommer få betalt för totalt 16 h vilket även inkluderar tid för manusskrivandet och övriga förberedelser.

Sitt i studentpanelen

Studentpanelen är den programpunkt där en grupp studenter delar med sig av sina egna erfarenheter och kunskaper om hur det är att vara KI-student. Tillsammans diskuterar ni alltifrån bästa platsen att plugga på till hur man engagerar sig i studentlivet. Du kommer få frågor i förväg för förberedelse men upplägget är mer ett spontant samtal. Du bör känna dig bekväm med att tala inför publik.

På eftermiddagen den 19 januari är det genrep av ceremonin. Det är viktigt att du kan medverka både den 19 och 20 januari 2023. Till studentpanelen söker vi fyra studenter. Vi söker framför allt studenter som läser arbetsterapeut-, fysioterapeut-, läkar- och sjuksköterskeprogrammet eftersom det är dessa fyra program som börjar till våren. Du kommer få betalt för totalt 6 h vilket även inkluderar förberedelsetid.

Publikvärd

Vi söker studenter som vill arbeta som publikvärdar. Du hjälper då till vid insläppet av ceremonin och under mässan. Du kommer bland annat att vara utrymningsvärd och hjälpa till vid ryggsäcksutdelningen.

För detta uppdrag söker vi totalt 8 studenter. Du ska vara på plats under hela välkomstdagen (från kl 12:00 - 17:00) och får betalt för 5 h.

Du får:

Förutom att lära känna nya människor och en superrolig arbetsdag får du även:

• 150 kr/h
  • En bra merit på ditt CV

Ansökan

Sista ansökningsdag är tisdag den 6 december 2022. Du ansöker genom att mejla oss på ki-student@ki.se med ett personligt brev där du berättar lite mer om vem du är, dina studier och ditt liv som KI-student. Nämn även i brevet varför du vill jobba under välkomstdagen. Glöm inte att berätta vilken av uppdragen du söker och om du har någon tidigare erfarenhet av liknande jobb. Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Amanda Nelzén Kommunikatör