Publicerad: 2018-06-18 12:57 | Uppdaterad: 2019-05-14 08:49

Studie om neuroinflammation och Parkinsons sjukdom

CPF PET-forskning

Vi söker friska försökspersoner för deltagande i en studie av neuroinflammation i Parkinsons sjukdom med hjälp av positronemissionstomografi (PET). PET-undersökningarna utförs på Karolinska sjukhuset i Solna. Försökspersonerna får ekonomisk ersättning för sitt deltagande.

Du skall vara: man eller kvinna mellan 45 och 80 år. Kvinnor skall vara i post-klimakterium och/eller infertila.

Du skall inte: Ha några kända sjukdomar, ha någon känd allergi eller överkänslighet, ha metallobjekt i kroppen, ta antidepressiva eller neuroleptiska läkemedel regelbundet, vara rädd för trånga utrymmen, missbruka alkohol eller droger.

Om du tycker att detta låter intressant så fyller du i anmälningsformuläret på länken nedan. Studiens projektnummer är KIH17002.

Intresseanmälan PET-studie KIH17002

Ansvarig prövare