Publicerad: 2012-09-03 00:00 | Uppdaterad: 2013-11-26 10:27

Studenter tältar tillfälligt på campus

[NYHET 2012-09-03] På grund av den akuta bostadsbristen för nyintagna studenter anordnar Medicinska Föreningen möjlighet att tälta på Karolinska Institutets område i Solna.

De första tälten slås upp måndagen den 3 september. Funktionärer från Medicinska Föreningen kommer att finnas på plats dygnet runt.

- Det är alldeles för svårt för studenter att få tag på en bostad i Stockholm, säger Rune Fransson, innovations- och infrastruktursdirektör på Karolinska Institutet. Det har varit så i många år och nu är det värre än nånsin. Universiteten och politikerna i Stockholm måste tillsammans hitta en långsiktig lösning på studenternas bostadssituation för att Stockholmsregionen ska kunna attrahera studenter även i framtiden. Och jag hoppas att det ordnar sig snabbt för de studenter som tältar här på campus.