Publicerad: 2018-09-11 15:13 | Uppdaterad: 2018-09-11 15:26

Sista anmälningsdag till Stockholm Public Health Lecture: "Kan regeringar lagstifta bort ojämlikhet i hälsa?"

Det finns fortfarande lediga platser kvar till det andra tillfället i seminarieserien Stockholm Public Health Lectures som hålls den 18 september på campus Solna. Sista anmälningsdag är idag tisdag den 11 september. Föreläsningarna i serien är populärvetenskapliga och belyser aktuella frågor inom folkhälsa.

Under seminariet den 18 september föreläser John Coggon, professor i juridik vid University of Bristol Law School och Anna Månsdotter, docent vid institutionen för folkhälsovetenskap och enhetschef vid Folkhälsomyndigheten.

Seminarieserien Stockholm Public Health Lectures anordnas av institutionen för folkhälsovetenskap tillsammans med Centrum för Epidemiologi och samhällsmedicin (CES). Serien startades under våren 2018 och fokuserar på centrala ämnen inom folkhälsoområdet, och frågor som rör planering av hälso- och sjukvården.