Publicerad: 2016-10-05 10:28 | Uppdaterad: 2016-10-05 15:01

Samarbete tema för NVS:s första heldagskonferens för doktorander

Heldagskonferens 2016 på Ljunglöfska slottet för NVS:s doktorander. Foto: Selma Wolofsky.

I måndags anordnade NVS:s doktorandråd en heldagskonferens för institutionens doktorander. Över 30 doktorander deltog, med syfte att öka samarbete och interaktion mellan doktoranderna vid NVS:s sektioner.

Under förmiddagen fick deltagarna en presentation av NVS:s doktorandråd, som organiserade heldagen med stöd från NVS, samt korta presentationer i "TED talk" format om aktuella forskningsprojekt vid NVS:s sektioner.

Eftermiddagen bjöd bland annat på en work shop om likabehandling och kvalitet, en föreläsning om hur en kan lösa problem med hjälp av en modell för peer groups, samt paneldiskussioner med alumner och forskare vid NVS om karriärvägar för en doktorand.

– Det var en mycket lyckad dag som öppnade upp för framtida interaktion och fortsatt goda relationer. Vi hoppas att deltagarna också fick ökad kännedom om hur doktorandrådet arbetar med att lyfta frågor relevanta för forskarstudenter vid NVS och KI, säger Anna Marseglia, ordförande i doktorandrådet.

Flera bilder från dagen

Paneldiskussion. Foto: Nuno Leal/NVS doktorandråd.

Presentation av doktorandrådet vid NVS. Foto: NVS doktorandråd.

Foto: Nuno Leal/NVS doktorandråd.

Presentation av forskningsprojekt. Foto: Nuno Leal/NVS doktorandråd.

NVS doktorandråd 2016. Foto: Selma Wolofsky.