Publicerad: 2018-02-23 15:15 | Uppdaterad: 2018-02-23 15:26

Pris för bästa Grand Round föreläsning

Stort grattis till Aikaterini Chatzidionysiou som vann pris för bästa Grand Round föreläsning höstterminen 2017

Aikaterini ChatzidionysiouTiteln på föreläsningen var ”On the road” och handlade om en ovanlig reumatisk sjukdom, Mb Behcets. Aikaterini jobbar på Reumatologen i både Solna och Huddinge och forskar vid Institutionen för medicin, Solna.

Vad var priset?

– Priset består av ett väldigt fint diplom, fina blommor och 5000 kronor. Men det är framför allt ära och glädje. Det är oerhört roligt och lärorikt att presentera och diskutera patientfall med kollegor från andra områden, säger Aikaterini Chatzidionysiou.

Mer om priset
Institutionen delar två gånger per år ut ett pris till värdet av 5000 kronor till den bästa Grand Round presentationen under terminen. Vid varje föreläsning poängbedöms presentationen (1-5) av slumpvis utvalda åhörare (ett fixt antal), och den presentation som får högst medelpoäng vinner.

Tidigare vinnare av Grand Round

Schema Grand Round VT18