Publicerad: 2016-10-18 13:58 | Uppdaterad: 2020-03-19 14:31

Per-Olof Berggren invald i the National Academy of Medicine

Per-Olof Berggren, professor i experimentell endokrinologi vid Institutionen för molekylär medicin och kirurgi, Karolinska Institutet, har valts in som medlem i National Academy of Medicine, NAM.

Vid National Academy of Medicines årsmöte den 17 oktober 2016 valdes 79 nya medlemmar in, varav professor Per-Olof Berggren är en av de nio nya internationella medlemmarna. Medlemskapet i National Academy of Medicine anses vara en av de högsta utmärkelserna inom området medicin och hälsa och tilldelas personer som har visat enastående yrkesmässiga prestationer och engagemang.

"These newly elected members are outstanding professionals who care deeply about advancing health and health care in the U.S. and globally," said National Academy of Medicine President Victor J. Dzau. "Their expertise will help our organization address pressing health challenges and improve health, science, and medicine for the benefit of us all. It is my privilege to welcome these accomplished individuals to the National Academy of Medicine."

Pressrelease från the National Academy of Medicine

Professor Berggrens forskargrupp Signaltransduktion