Publicerad: 2016-09-30 15:09 | Uppdaterad: 2016-10-24 16:32

Pedagogiska priser utdelade vid institutionen

Pris för pedagogiska insatser delades ut under höstens första Grand Round föreläsning.

Aleksandra Antovic har fått institutionens pedagogiska pris för sitt engagemang i reumatologiunderviningen på kursen i klinisk medicin. Grattis Aleksandra!
Motivering: ” Docent Aleksandra Antovic har på ett excellent sätt utvecklat och organiserat undervisningen för kursen i klinisk medicin vid reumatologiska kliniken, Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge. Genom god studentkontakt baserat i ett starkt personligt engagemang har Aleksandra Antovic tillfört undervisningen i reumatologi vid kursen i klinisk medicin ett mervärde som uppskattas av såväl studenter som kursledning.”
Mats Palmér ”Endokrin- Mats” mottog priset för en av studenterna uppskattad undervisning i Medicinsk diagnostik på termin 4. Grattis Mats!
Motivering: ” Docent Mats Palmér har de senaste terminerna representerat Endokrinkliniken under kursen i Medicinsk diagnostik vilket innebär drillande av studenterna i den ädla konsten att ta anamnes och status och formulera sina fynd i en välskriven journal. Uppgiften har utförts på ett förnämligt sätt och inte bara uppskattats av Huddinges studenter utan ryktet om Endokrin-Mats har även spridit sig utanför sjukhusets murar. Mats Palmér är en värdig mottagare av årets pedagogiska pris.”
Mikael Lehtihet vid Endokrinkliniken vann pris för förra årets bästa Grand Round presentation. Titeln var "Vad blev det?" Mikael är också nybliven docent vid institutionen - stort grattis!