Publicerad: 2023-06-01 14:59 | Uppdaterad: 2023-06-01 15:00

Patricica Degnell- ny ekonomicontroller på institutionen för medicin, Huddinge

Foto av blond kvinna.
Patricia Degnell. Foto: Privat

Varmt välkommen Patricia Degnell som är ny ekonomicontroller på institutionen för medicin, Huddinge (MedH) sedan maj 2023. Patricia är en del av ekonomi-teamet som sitter på institutionens centrala administration på C2:94 i Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.

Vilka är dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomicontroller?

– Mina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara budgetering och uppföljning av forskargrupperna som tillhör avdelningarna Centrum för infektionsmedicin (CIM) och Endokrinologi och diabetes. Jag kommer även att bedriva en del övergripande arbete då jag kommer att verka som tillförordnad ekonomichef.

Vad ser du fram emot i din nya roll?

– Jag ser fram emot att lära känna MedH:s forskargrupper och att även få mer kunskap om hur det är att arbeta på en klinisk institution på KI.

Vad gjorde du innan du kom till MedH?

– Jag var tidigare ekonomichef på institutionen för biovetenskaper och näringslära (BioNut). I år har jag nu faktiskt varit hela 32 år på KI! Då jag är lika gammal som Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, kan man snabbt räkna ut att jag alltid har jobbat med ekonomi.

Vad gillar du att göra på fritiden?

– På min fritid försöker jag träna en del på gymmet och umgås med familjen. Jag går ofta på ishockey då en av mina tre söner fortfarande är aktiv och spelar i Djurgårdens J20 lag. Jag gillar även att resa och då gärna till solen och värmen i Spanien.