Nyhetsarkiv

På den här sidan kan du söka fram äldre nyheter. Välj ämne, typ av nyhet eller skriv in ett eget sökord för att filtrera fram nyheter.

Fram till 11 augusti pågår ombyggnad av Hiss C i ANA 8.
Universitetstandvården, Odontologi
Här kommer en påminnelse om åtgärder som vi alla ska tänka på och agera efter.
Målgrupp: Medarbetare
Fredagen den 17 juni håller restaurangerna Nanna Svartz och Svarta Räfven i Aula Medica, Campus Solna stängt på grund av sjukdom. Café Erik Jorpes i Aula Medica och caféet i Biomedicum kommer att vara öppet.
Målgrupp: Medarbetare
Med anledning av att huvudentrén till KI stängts p.g.a. arbetet med ny tunnelbanestation i anslutning till KI:s entré, har en ny tillfällig gång- och cykelväg öppnats upp bakom Nobel Forum.
Målgrupp: Medarbetare
Under vecka 12 startar arbetet med att borra ned spont på Solnavägen, som ska stabilisera marken, inför bygget av den nya tunnelbanan. Arbetet kommer av och till att upplevas störande i form av buller.
Målgrupp: Medarbetare
KI har åter problem med inbrott och stölder, som av och till ökar i antal. Vi vill därför påminna om vad vi som medarbetare och studenter kan tänka på, för att förhindra inbrott, skadegörelse och stölder.
Målgrupp: Medarbetare
Måndagen den 24 januari startade arbetet med att spränga ut spårtunnlar och plattformsutrymmen för den nya tunnelbanestationen i Hagastaden.

Detta arbete kommer att märkas av, för oss på campus Solna.
Målgrupp: Medarbetare
Från och med vecka 49 och fram till vecka 4 kommer omläggning av taket på Gammelgården att utföras.
Målgrupp: Medarbetare
Med start måndag 21 juni fortsätter Akademiska hus arbetet med att byta ut fasadglasrutorna på Aula Medica, då dessa rutor dessvärre börjat gå sönder.
Målgrupp: Medarbetare
På torsdag är det röd dag och våra campusgym är stängda för bokning. Öppet igen på fredag 14/5!
Målgrupp: Medarbetare
På fredag den 30:e april är det Valborgsmässoafton och receptionen i Aula Medica stänger kl.12:00.
Målgrupp: Medarbetare
Nu har tennisbanorna öppnat för säsongen!
Målgrupp: Medarbetare
Sprängningsarbeten fortsätter under vecka 15 och förhoppningsvis, om inget försenar detta arbete, ska det därefter vara klart.

Målgrupp: Medarbetare
Nu blir det enklare att parkera bilen på campus. Från och med den 22 januari kan du hitta, betala och förlänga din parkering direkt i din telefon via appen MobilPark, den är gratis och inga extra avgifter tillkommer. Skyltar med information finns monterade på plats.
KI webbförvaltning
2023-06-09