Ny varumärkesplattform och riktlinjer för KI:s varumärke
Rektor har beslutat om nya riktlinjer för KI:s varumärke och utifrån dessa riktlinjer finns nu en digital varumärkesplattform på medarbetarportalen.
Det nya styrdokumentet för hantering av KI:s varumärke är ett stöd när du har frågor som rör varumärket. Exempelvis hur namn och logotyp får användas i olika roller eller i samarbete med externa parter.
Riktlinjerna är framtagna som en del av projekt 7.5.1 A KI:s varumärke är ledande och uppfattas som utåtriktat, modernt och trovärdigt (en del av den gemensamma verksamhetsplanen utifrån strategi 2030). Konsistoriet (KI:s styrelse), institutioner och universitetsförvaltningen har varit med i beredningen. Riktlinjerna ersätter tidigare Varumärkesplattform version 4.0, reviderad november 2014.
Riktlinjerna för KI:s varumärke presenteras även i en ny digital varumärkesplattform som finns på medarbetarportalen.