Publicerad: 2024-02-26 09:55 | Uppdaterad: 2024-02-26 09:55

Nominera till Pedagogiska priset 2024 senast den 14 mars

KI:s pedagogiska pris delas årligen ut till enskilda lärare, lärarlag eller administrativ personal som gjort goda pedagogiska insatser inbegripande pedagogiskt utvecklings- eller förnyelsearbete inom KI:s utbildningar på grundnivå, avancerad nivå samt forskarnivå.

Pristagare utses av Kommittén för utbildning på grundnivå och avancerad nivå efter förslag från särskild priskommitté där även representant från Kommittén för utbildning på forskarnivå. Vid urvalet av pristagare tittar priskommittén särskilt på följande faktorer:

• pedagogiskt nytänkande (innovationer, utvecklings- och förbättringsarbete),
  • pedagogisk genomslagskraft (lokalt, nationellt, internationellt) och
  • pedagogiskt ledarskap.

Kandidat(er) till priset kan nomineras av lärare, studenter, doktorander samt övrig personal verksamma vid KI. Från och med 2013 omfattar KI:s pedagogiska pris även pedagogiska insatser inom forskarutbildningen. Priskommittén välkomnar därmed även nomineringar gällande insatser inom KI:s forskarutbildning.

Det pedagogiska priset kan delas mellan upp till 3 pristagare. Ledamot av priskommittén kan ej tilldelas priset.

Pedagogiska priset delas ut vid KI:s Installationshögtid i Aula Medica. Den totala prissumman är på 175 000 kronor vilken överförs till den institution(er) där pristagaren(na) är verksam(ma).

Nomineringen görs på nedanstående nomineringsblankett och skickas till fonder@ki.se senast den 14 mars.

Nomineringsblankett 2024