Publicerad: 2023-06-02 14:26 | Uppdaterad: 2023-06-07 13:22

Nominera dig själv för deltagande i Global Young Scientists Summit (GYSS)

KI har fått en inbjudan av National Research Foundation (NRF) i Singapore att nominera deltagare till Global Young Scientists Summit i Singapore 8 – 12 januari 2024.

Gruppbild på deltagarna från KI som närvarade vid toppmötet i Singapore i januari 2023. Från vänster till höger: Amanda Wikström, Eva Brinkman, Agne Kvedaraite, Blaz Oder och Lilly Velentza
Gruppbild på deltagarna från KI som närvarade vid mötet i Singapore i januari 2023. Från vänster till höger: Amanda Wikström, Eva Brinkman, Agne Kvedaraite, Blaz Oder och Lilly Velentza. Photo: N/A

Utlysningen är öppen för studenter, masterstudenter och doktorander antagna vid Karolinska Institutet samt postdoktorer. Deadline 21 juni. Läs mer på den engelska sidan.

Om Global Young Scientists Summit (GYSS)

Sedan 2013 har GYSS samlat blivande forskare och framstående vetenskapsmännen och teknologerna inom olika områden. Alla deltagare – oavsett om de är på plats eller online – kommer att ha möjlighet att möta framstående talare, som pristagare av Nobelpriset, Fields Medal, Turing Award och Millennium Technology Prize. GYSS erbjuder en rad aktiviteter, inklusive direktsända föreläsningar, paneldiskussioner, Q&A-sessioner och nätverksplattformar.

Johanna Ackemar Samordnare