Publicerad: 2023-08-28 11:43 | Uppdaterad: 2023-08-28 11:58

Möt vår nya kollega Felicia Petersson, HR-partner vid Neuro

Felicia Petersson började som HR-partner vid institutionen för neurovetenskap den 7 augusti 2023 och kommer att arbeta tillsammans med Malin Guvéus. Vi passade på att ställa några frågor inför hennes start och hösten.

Hej Felicia och välkommen till Neuro!

Vad är ditt uppdrag och vad kommer du främst att arbeta med?

– Jag börjar nu i augusti, som HR-partner vid institutionen. Jag kommer bland annat att stötta chefer och medarbetare i frågor som har med anställningar att göra. Det är en relativt bred roll då jag kommer att arbeta mycket med lagar och regler, men även se över interna rutiner.

När ska man vända sig till dig?

– Till mig kommer man om man har frågor kring sin anställning, förmåner som KI erbjuder eller bara vill ha någon att bolla idéer med.

Vad ser du mest fram emot i ditt nya jobb?

– Det jag ser mest fram emot är att få träffa mina nya kollegor! Jag har redan fått en väldigt positiv bild av institutionen så det jag ser fram emot är att lära känna alla och vara behjälplig i stora som små frågor. Sen ser jag fram emot att lära mig mer om KI som arbetsplats.

Vad sysslade du med innan du kom till KI?

– Innan KI har jag hunnit arbeta på KTH, Södertörns högskola och nu senast Stockholms universitet. Så jag har bred erfarenhet från universitetsvärlden och tycker den är väldigt spännande. Att få arbeta på KI är verkligen en fantastisk chans för mig att få bredda mina kunskaper ytterligare.

Och när du inte arbetar, vad gör du då?

– När jag inte arbetar är jag ute mycket i naturen med min hund eller umgås med familj och vänner. Jag älskar att spela olika sällskapsspel men är tyvärr en dålig förlorare, så jag kanske inte alltid är på bäst humör när jag spelar.

Vilken är den vackraste plats du varit på?

– Oj, det var en svår fråga. Jag har haft förmånen att få se många vackra platser, men då jag är lite av en lokalpatriot så får jag säga Kalmar stad. Det är min hemstad och varje gång jag är där fylls jag av ett sådant lugn som gör att staden är den vackraste jag vet. Kan starkt rekommendera ett besök på sommaren!

Vad läser du just nu?

– Jag läser ”Allt jag fått lära mig” av Tara Westover. Jag har läst den tidigare men jag läser gärna om böcker som jag tycker om.