Publicerad: 2016-06-09 21:41 | Uppdaterad: 2017-10-13 16:56

Mingelbilder från diplomeringen av nya Silvialäkare vid Silviahemmets 20-årsjubileum

Vid institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle (NVS) ges magisterutbildningar i demensvård för såväl läkare som fysioterapeuter och arbetsterapeuter, detta i samarbete med Stiftelsen Silviahemmet. I samband med Silviahemmets 20-års jubileum den 17 maj i år diplomerades nya Silvialäkare för en bättre demensvård globalt. Nedan finns mingelbilder från eventet.

Läs mer om jubileet här.

Representanter från NVS:s ledning och Lars-Olof Wahlund, kursansvarig för för magisterutbildningen i demensvård för läkare, vid Stiftelsen Silviahemmets 20-års jubileum den 17 maj 2016.

Mingelbilder från Stiftelsen Silviahemmets 20-års jubileum den 17 maj 2016.

Mycket ambitiösa och hjälpsamma studenter vid NVS som ställde upp som värdar under evenemanget!

Tävling "gissa hur många plasthjärnor finns det i glasvasen".

Vann tävlingen gjorde Marie-Louise Bergqvist som arbetar vid Nordisk Hemservice, den första Silviahemscertifierade hemtjänsten.

Det var många som vill ta med en KI-platshjärna hem efter att tävlingen var färdig.

NVS:s prefektadministratör Asnate Maddalo tillsammans med vårdhundarna Othello och Bellman.