Publicerad: 2015-07-01 13:33 | Uppdaterad: 2015-07-01 13:46

MEB-forskare i Almedalen 2015

Just nu pågår Almedalsveckan 2015 för fullt och vår institution representerades av två professorer, nämligen Jonas Ludvigsson (pediatrik) och Niklas Långström (psykiatrisk epidemiologi).

Jonas Ludvigsson inledde med "Bör läkare vara extra goda människor?" redan den 29 juni, ett seminarium arrangerat av Läkartidningen. Samma dag deltog han också i seminarierna "Svensk barnsjukvår​d - inte längre bäst i världen" och "Får fattiga barn sämre vård än rika barn?", arrangerade av Svenska Barnläkarföreningen, där Jonas Ludvigsson är ordförande.

Niklas Långström deltog i ett seminarium arrangerat av ECPAT Sverige "Myten om den virtuella våldtäkten", där man diskuterade utmaningar och varför vuxnas kunskap om barnsexhandel är barnets rättighet..