Publicerad: 2015-11-03 13:40 | Uppdaterad: 2015-11-03 13:52

Masterstudenter firade fint KI-stipendium

Den 28 oktober firades Karolinska Institutets ”Global Masters Scholarship Ceremony”. Ceremonin uppmärksammar de utomeuropeiska masterstudenter som varje år får stipendiet på akademiska meriter, och som på så sätt kan finansiera studieavgiften vid KI.

Första gången stipendierna delades ut var för tre år sedan när Sverige införde studieavgifter för utomeuropeiska studenter. Sedan dess har mellan fem till tio stipendier delats ut varje år och konkurrensen är stor, drygt 300 studenter söker varje omgång.

Vid ceremonin på KI deltog rektor Anders Hamsten, prodekan för utbildning Gunnar Nilsson, företrädare för de globala mastersprogrammen samt stipendiaterna själva och deras gäster.

På bilden, från vänster till höger: Prodekan för utbildning Gunnar Nilsson, Fariha Binte Hossain, Guan Yi Lee, rektor Anders Hamsten. Mellanraden: Jennifer Wilson, Xenia Mihai. Översta raden: Ismael Gonzales Flores, Srinivas Bobba, Christopher Brown.