Publicerad: 2023-12-11 12:48 | Uppdaterad: 2023-12-11 12:58

Mälardalsområdets Forskarskola i Vårdvetenskap (MoF-V) Kick-off Event

Mälardalsområdets Forskarskola i Vårdvetenskap (MoF-V) välkomnade alla till deras kick-off event som ägde rum den 4e och 5e december på Clarion Hotel Sign, Stockholm.

Dekorativ bild
Gruppbild Foto: Chris Bengtsson

Den första dagen av evenemanget, den 4e december, var öppen för både handledare och doktorander. Dagen började med frukost och registrering, följt av en välkomst och kort presentation. Efter presentationen kom en introduktion till Mälardalsområdets Forskarskola i Vårdvetenskap (MoF-V) av Eva Skillgate SHH, Lena Marmstål Hammar MDU, Lena Wettergren UU, Kay Sundberg KI, Maria Hagströmer KI. Dagen fortsatte med gruppdiskussioner, projektpresentationer och avslutades med en middag.

Den andra dagen, var endast för doktorander. Dagen inleddes med en presentation av doktorandperioden av Cecilia Krüger, doktorand vid KI. Det hölls även en presentation om internationella samarbeten och en workshop om internationalisering.

Maria Hagströmer Professor/Fysioterapeut