Publicerad: 2015-02-02 13:39 | Uppdaterad: 2015-02-02 13:53

Lär känna MedH på Institutionens dag!

Torsdagen den 12 februari klockan 14.00–17.30 i sal M41 är det dags för Institutionens dag på MedH. Det blir en eftermiddag med temat ”vilka är vi, var befinner vi oss nu och vart är vi på väg?”

Programmet, som hålls på engelska, är gediget och representativt för hela institutionen. Prefekt Jan Bolinder inleder dagen och därefter kommer samtliga sju enhetschefer att hålla 15 minuter långa populärvetenskapliga föredrag om respektive enhet och dess visioner. Även studierektorerna för forskarutbildningen och grundutbildningen ska föreläsa. Och naturligtvis bjuds det på både fika och avslutande buffé och mingel.

– Tanken är att Institutionens dag ska bli en årligen återkommande dag, säger Elisabeth Henriksson, som är ordförande i MedH´s arbetsmiljögrupp tillsammans med Mari Gilljam.

Initiativet till Institutionens dag kommer från Arbetsmiljögruppens båda ordföranden.

– De flesta institutioner på KI har en Institutionens dag och har goda erfarenheter av det. Så vi tänkte att vi också vill prova det, och ledningen tyckte att det var en bra idé, berättar Elisabeth.

Eftersom MedH är en klinisk institution där medarbetarna sitter utspridda – både på sjukhuset och på Novum – är det extra viktigt att ordna med gemensamma mötesplatser, menar Elisabeth. Hon hoppas att Institutionens dag ska bli en sådan mötesplats som förstärker samhörigheten på institutionen.

– Det är ett bra tillfälle att lära känna vår institution och att träffa medarbetarna. Så kom och lyssna och mingla den 12 februari, uppmanar Elisabeth Henriksson.

Anmäl ditt deltagande till anastasia.urban@ki.se senast 6 februari!

Läs mer om Institutionens dag