Konferenser och symposier Lansering av Centre of Excellence for Sustainable Health

2021-09-16 13:00 - 14:30 Add to iCal
Online

Välkommen att delta i den virtuella invigningen av Centre of Excellence for Sustainable Health! Centre of Excellence for Sustainable Health är ett digitalt kompetenscentrum som har etablerats i samarbete med Makerere University i Uganda. Syftet med centret är att med hjälp av ett långsiktigt partnerskap främja hållbar hälsa och bidra till Agenda 2030.

KI:s rektor Ole Petter Ottersen och Barnabas Nawangwe, rektor vid Makerere University signerar samarbetsavtal 29 januari 2021. Foto: Ulf Sirborn, Bildmakarna

Lanseringen kommer att modereras av Erika Bjerström, SVT:s klimatkorrespondent och Roy Mayega, lektor vid Makerere University (School of Public Health at the College of Health Sciences).

De olika talarna kommer att diskutera:

• möjligheterna och utmaningarna för hållbar hälsa
  • varför centret har skapats och vad målsättningarna är
  • hur partnerskap och högskolor kan bidra till hållbar hälsa

Talare

Mer detaljerad information finns på engelska här.

Datum och tid

16 september 2021, kl.13:00 - 14:30 (svensk tid.)

Anmälan

Lanseringen sker i Zoom, du kan anmäla dig här. Det är gratis och öppet för allmänheten.

Monika Berge-Thelander Internationell Koordinator