Publicerad: 2023-04-04 11:53 | Uppdaterad: 2023-04-04 11:53

Kristina Linkyte - ny ekonomicontroller på MedH

Varmt välkommen Kristina Linkyte - ny ekonomicontroller på institutionen för medicin, Huddinge (MedH). Kristina är en del av ekonomi-teamet som sitter på institutionens centrala administration på C2:94 i Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.

Porträttbild på leende kvinna med blå tröja.
Kristina Linkyte, institutionen för medicin, Huddinge (MedH). Foto: Privat

Vilka är dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomicontroller?

Som ekonomicontroller på MedH säkerställer jag att institutionens ekonomiska flöden och finansiella rapportering går så smidigt som möjligt. Min huvudsakliga uppgift är helt enkelt att ge rätt stöd och support kring ekonomi, så att våra forskare kan koncentrera sig på det som de redan är bäst på, nämligen medicinsk forskning!

Vad ser du fram emot i din nya roll?

Jag ser fram emot att träffa alla nya kollegor och att få vara med och bidra till ett trevligt kulturellt och intellektuellt utbyte.

Vad gjorde du innan du kom till MedH?

Jag arbetade som ekonom med liknande arbetsuppgifter på Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och Stockholms universitet (SU).

Vad gillar du att göra på fritiden?

Jag älskar att laga mat och att prova nya recept från hela världen. Jag är intresserad av kultur, konst och främmande språk.