Publicerad: 2014-06-09 11:15 | Uppdaterad: 2014-11-26 13:14

KI:s nya webbplats har fått pris

Karolinska Institutets webbplats ki.se har utsetts till bästa webbplats i kategorin ”Best Education Site” i den internationella tävlingen Blue Drop Awards, som avgjordes i USA den 4 juni.

I tävlingen, som gäller webbplatser som skapats i systemet Drupal, vann ki.se sin kategori bland 15 andra nominerade. Totalt tävlade drygt 200 webbplatser.

Webbyrån Happiness har utvecklat ki.se i samarbete med en projektgrupp på kommunikationsavdelningen och IT-avdelningen på Karolinska Institutet.

Läs mer om alla vinnande bidrag här.

About the Prize: The Blue Drop Awards is an independent, community-nominated, community-voted event created in 2012 that aims to publicly recognize the excellent individuals, companies and projects that have pushed the limits and maximized the capabilities of Drupal, the open source content management system.