Publicerad: 2023-08-21 12:36 | Uppdaterad: 2023-08-30 15:10

KI:s nya ledning välkomnar till dialogmöten på engelska

Prorektor Martin Bergö, rektor Annika Östman Wernerson, universitetsdirektör Veronika Sundström, KI universitetsledning
KI:s universitetsledning Foto: Liza Simonsson

Den 11 september i Solna och den 12 september i Flemingsberg bjuder KI:s rektor Annika Östman Wernerson, prorektor Martin Bergö och universitetsdirektör Veronika Sundström in till dialogmöten på engelska.

Vilka är KI:s viktiga framtidsfrågor och vilka forum behöver vi för att arbeta ännu bättre tillsammans?

Ta chansen att diskutera dessa och andra viktiga ämnen med rektor Annika Östman Wernerson, prorektor Martin Bergö och universitetsdirektör Veronika Sundström när de bjuder in alla medarbetare till dialogmöten på engelska vid två tillfällen:

Antalet platser är begränsat, ledningen bjuder på lunchsmörgås. Anmälan stänger den 6 september.

I maj hölls dialogmöten på svenska med god uppslutning.

Ett sätt att stärka vi-känslan vid KI

- En av de viktigaste erfarenheterna jag fått som forskare, lärare och ledare på KI är hur viktigt det är att titta på olika möjligheter och utmaningar utifrån olika perspektiv. Jag insåg tidigt att nära samarbete med kollegor och samarbetsparter i min närmaste omgivning och i omvärlden ger dubbelt upp. Så vill jag fortsätta att arbeta som rektor, säger Annika Östman Wernersson.

Syftet med mötena är att stärka dialogen mellan medarbetare och universitetsledning. Hur kan vi förbättra vi-känslan vid KI? Hur kan vi skapa fungerande forum för samarbeten? Vilka är de viktigaste gemensamma framtidsfrågorna? Hur kan vi minska avstånden mellan medarbetare och ledning? Alla medarbetare är välkomna med sina inspel och tankar till dessa tillfällen för frågor, svar och diskussion. Mötena inleds med en kort introduktion av universitetsledningen, följt av frågor och gemensam diskussion.

- Vi vill diskutera viktiga framtidsfrågor, utmaningar och vad vi behöver för att arbeta ännu bättre tillsammans på Karolinska Institutet. Vi hoppas på att få träffa dig där! säger Annika Östman Wernersson.