Publicerad: 2021-10-15 10:39 | Uppdaterad: 2021-10-26 14:31

KI söker studenter som vill blogga under sina utlandsstudier

Student står med ryggen mot kameran och bär en svart ryggsäck. Han blickar ut över vacker natur med berg och vatten.
Foto: Patrick Engeler

Ska du studera utomlands under vårterminen 2022 och vill ha ett kul och avlönat extrajobb? Nu söker vi studenter som vill blogga om hur det är att studera utomlands och inspirera andra till att göra detsamma.

Uppdrag

Ni kommer att vara tre studenter som bloggar på en av KI:s bloggar med fokus på att informera och inspirera till att studera utomlands under sin utbildning på KI. Innehållet ska handla både om de praktiska förberedelserna och alla spännande upplevelser på plats. Blogginläggen kan till exempel handla om hur du gått tillväga för att hitta bostad i det nya landet eller en rolig utflykt som du och dina nya vänner varit på. Du skapar och tar själv fram innehåll (text och bilder) på egen hand men med stöd och support från oss på funktionen för studentkommunikation på KI.

Vi söker KI-studenter som är kreativa och öppna för nya utmaningar. Du bör tycka om att skriva och dela med dig av dina egna erfarenheter. Arbetet sker löpande under terminen och kan variera i omfattning från månad till månad men beräknas ta ca 10-15 h /månad.

Du får:

• 140 kr/timmen
  • En bra merit på ditt CV
  • Inspiration och coachning

Mejla din ansökan med personligt brev där du berättar om dig själv, dina studier, vart du ska åka, varför du vill blogga och vad du ser fram emot under dina studier utomlands senast den 29 oktober till ki-student@ki.se. Berätta även i din ansökan om du har gjort något liknande jobb tidigare. Intervjuer sker löpande.

Amanda Nelzén Kommunikatör