Publicerad: 2021-12-07 13:20 | Uppdaterad: 2021-12-21 10:19

KI söker studenter för panelsamtal under vårens välkomstceremoni

Två studenter som intervjuar vice-rektor för högre utbildning på scenen. Personerna sitter i fåtöljer runt ett bord.
Välkomstceremoni VT2021 Foto: N/A

Är du student på arbetsterapeutprogrammet, läkarprogrammet, fysioterapeutprogrammet eller sjuksköterskeprogrammet och vill dela med dig av dina erfarenheter om hur det är att vara student på KI till nya studenter? Då ska du söka uppdraget att sitta med i studentpanelen under vårens välkomstceremoni!

Den 21 januari kl 13:30 arrangerar KI en välkomstceremoni för alla nya studenter. Välkomstceremonin kommer hållas i Erling Perssonsalen i Aula medica i Solna. Till våren antas studenter till arbetsterapeutprogrammet, läkarprogrammet, fysioterapeutprogrammet eller sjuksköterskeprogrammet och därför söker vi i första hand studenter från dessa program som vill sitta med i studentpanelen. Studentpanelens uppgift är att tillsammans samtala och berätta om hur det är att vara student på KI. Det kan vara alltifrån att diskutera vilket som är campus bästa lunchställe eller dela med sig av tips på hur du planera dina studier.

Du bör känna dig bekväm med att tala inför publik och tycka att det är roligt att dela med dig av dina erfarenheter. Genrep av ceremonin kommer att ske under sen eftermiddag den 20 januari och det är viktigt att du kan medverka även då.

Här kan du se hur det såg ut under höstens välkomstceremoni, studentpanelen kliver på vid 33:33.

Du får:

• 140 kr/h
  • Möjlighet att lära känna studenter från andra program än ditt egna
  • En bra merit på ditt CV

Skicka din ansökan till ki-student@ki.se senast den 9 januari där du berättar om vem du är, vad du studerar och hur ditt studentliv ser ut (intressen, kåraktiviteter eller andra engagemang). Rekryteringen sker löpandes och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.