Publicerad: 2012-02-13 00:00 | Uppdaterad: 2013-11-26 10:27

KI-professor Jan-Inge Henter ny FoU-direktör vid Karolinska Universitetssjukhuset

[NYHET 2012-02-10] Jan-Inge Henter har utsetts till ny forsknings- och utbildningsdirektör vid Karolinska Universitetssjukhuset. Jan-Inge Henter är överläkare vid avdelningen för pediatrisk hematologi och onkologi vid Karolinska Universitetssjukhuset och professor i klinisk barnonkologi vid institutionen för kvinnors och barns hälsa vid Karolinska Institutet.

- Jag ser fram mot att bygga vidare på den grund som min företrädare och sjukhuset har skapat, och att genom samarbete med Karolinska Institutet ta vara på och vidareutveckla de fantastiska möjligheter vi har för klinisk forskning och utbildning, säger Jan-Inge Henter i ett pressmeddelande.