Publicerad: 2016-12-02 14:29 | Uppdaterad: 2016-12-02 15:39

KI alumnen Nina Rawal ”Årets investerare” inom life science

KI alumnen Nina Rawal är utsedd till en av Sveriges tio mest inflytelserika inom life science av tidningen Life Science Sweden. Hon är chef för Industrifondens affärsområde life science, som står för drygt 20 procent av alla riskkapitalinvesteringar inom life science-sektorn i Skandinavien.

Foto av Nina Rawal, alumn från Biomedicinprogrammet

Nina Rawal har en master i biomedicin från Karolinska Institutet och disputerade 2006 vid institutionen för medicinsk biokemi och biofysik med en avhandling om dopamincells-utveckling och kopplingar till Parkinsons sjukdom.

Därefter har hon arbetat som managementkonsult på The Boston Consulting Group, BCG. Konsultjobbet följdes av en tjänst som marknadschef på Swecare, som arbetar med export av svensk hälso- och sjukvård. Hon har också hunnit med att vara ansvarig för global strategi på medicinteknikföretaget Gambro innan hon började på Industrifonden 2013.