Publicerad: 2020-09-04 16:47 | Uppdaterad: 2020-09-07 10:25

Karin Edman ny administrativ chef vid LIME

Porträtt ute i det gröna och soligt väder, Karin vänder blicken åt sidan
Karin Edman, Head of Administration at LIME. Foto: Charlotte Brandt

Den 1 september 2020 tog Karin Edman över som administrativ chef vid institutionen för lärande, informatik, management och etik. Hon har tidigare jobbat som ekonomicontroller vid institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle (NVS), och innan dess som controller på Stockholms universitet för Området för Humanvetenskap och Juridiska fakulteten.

Välkommen Karin! Berätta lite om dig själv och din bakgrund?

Jag kommer närmast från NVS som Controller, övergripande ansvarig för institutionens hela ekonomi. På NVS har jag varit i tre år.

Innan dess jobbade jag som Controllersamordnare på Stockholmsuniversitet, i sex år, för Humanvetenskapliga området.

Före min statliga karriär jobbade jag på bank, SEB, senast som företagsrådgivare.

Har du några omedelbara planer?

De mest närliggande planerna är att träffa mina medarbetare i det administrativa stödet och lära känna dem för att sedan arbeta ihop oss som grupp och arbeta fram hur vi på bästa sätt ska stödja verksamheten.

Något du skulle vilja utforska eller fokusera mer specifikt på?

Jag är väldigt nyfiken på den forskning och utbildningsverksamhet som bedrivs på LIME. Jag kommer att vilja höra er berätta om era områden.

Vad gör du helst på fritiden?

Mitt eget fritidsintresse är hästar och har varit sedan barnsben. Jag har idag en egen häst. Jag spenderar mycket tid med mina barnbarn, just nu är det fotboll och att cykla som gäller.

Karin Edman Administrativ Chef