Intern kurs och fortbildning Utbildning i HR-arkivet för administratörer
Den här utbildning görs för administratörer som ska använda det nya HR-arkivet. Innehållet kommer att vara samma som i utbildningarna som lokal HR redan har fått.
Innehåll
- Vad är HR-arkivet?
- Vad har jag tillgång till som administratör?
- Hur söker jag bland personakterna?
- Vad är en process? Och hur skickar jag ut en?
- Vad finns det för stöd?
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till dig som är HR-administratör.
Kursledare
Kursen leds av Anna Kilander, Verksamhetsutvecklare, HR-avdelningen.
Kurstillfällen
Utbildningen kommer att genomföras vid två tillfällen, den 9 november och 10 november.
Anmälan
Glöm inte att göra en notis i din kalender. En Outlook-inbjudan kommer först dagarna innan utbildningen.
Kort om HR-arkivet
I oktober 2021 lanserades HR-arkivet för alla verksamhetsinstitutioner. HR-arkivet är ett digitalt verktyg för lagring av dokument och handlingar. I HR-arkivet lagras personakter för alla som har en anställning vid KI (förutom timanställningar). I HR-arkivet kommer även olika typer av dokument att skapas.