Intern kurs och fortbildning Utbildning i HR-arkivet för administratörer

2021-11-09 9:30 - 10:30 Add to iCal
Online

Den här utbildning görs för administratörer som ska använda det nya HR-arkivet. Innehållet kommer att vara samma som i utbildningarna som lokal HR redan har fått.

Innehåll

  • Vad är HR-arkivet?
  • Vad har jag tillgång till som administratör?
  • Hur söker jag bland personakterna? 
  • Vad är en process? Och hur skickar jag ut en?
  • Vad finns det för stöd?

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som är HR-administratör.

Kursledare

Kursen leds av Anna Kilander, Verksamhetsutvecklare, HR-avdelningen.

Kurstillfällen

Utbildningen kommer att genomföras vid två tillfällen, den 9 november och 10 november.

Anmälan

Glöm inte att göra en notis i din kalender. En Outlook-inbjudan kommer först dagarna innan utbildningen.

Kort om HR-arkivet

I oktober 2021 lanserades HR-arkivet för alla verksamhetsinstitutioner. HR-arkivet är ett digitalt verktyg för lagring av dokument och handlingar. I HR-arkivet lagras personakter för alla som har en anställning vid KI (förutom timanställningar). I HR-arkivet kommer även olika typer av dokument att skapas.

Profile image

Anna Kilander

Verksamhetsutvecklare