Föreläsningar och seminarier Bites of Learning: Förstå stödbehov vid neuropsykiatriska tillstånd och funktionsnedsättningar (NPF)
Under de senaste 12 åren har antalet studenter som behöver pedagogiska anpassningar på KI ökat kraftigt, från 200 (2011) till 815 idag. På webbinariet får du viktiga insikter om hur de kan påverka studenters upplevelse av lärande. Du får också diskutera varför och hur du kan ge stöd till studenter med olika behov.
Under de senaste 12 åren har antalet studenter som behöver pedagogiska anpassningar på KI ökat kraftigt, från 200 (2011) till 815 idag. Det återspeglas även i Sveriges högre utbildningslandskap där över 30 000 studenter har beviljats anpassningar, varav flertalet diagnostiserats med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som dyslexi, autism och ADHD.
I webbinarium
- Elisabeth Nilsson Jobs kommer att ge dig en översikt över kärnsymptomen hos neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
- Du får viktiga insikter som ger dig en djupare förståelse för dessa tillstånd och hur de kan påverka studenters upplevelse av lärande.
- Delta i diskussionen med Elisabeth och andra deltagare om varför och hur man ska ge stöd till studenter med olika och föränderliga behov.
I detta webbinarium uppmärksammas också kommande resurser för lärare, material som släpps i sommar.
Evenemanget hålls på engelska.
Deltagare
Elisabeth Nilsson Jobs
ForskningsspecialistLegitimerad psykolog, specialist i klinisk psykologi och fil dr., specialiserad inom utvecklingsneurologiska funktionsnedsättningar som autism, adhd, språkstörning och inlärningsstörningar. Mångårig erfarenhet av att jobba med barn och ungdomar med UNF, både kliniskt och inom forskning. Även lång erfarenhet av undervisning, kurs- och materialutveckling.