Publicerad: 2024-10-04 13:00 | Uppdaterad: 2024-10-04 13:00

Intresseanmälan: Samarbetsworkshop mellan Stockholm Trio och UCL i London

Cities Partnerships Programme Stockholm, som utgörs av UCL och Stockholm Trio (Karolinska Institutet, KTH Kungliga Tekniska högskolan och Stockholms universitet), bjuder in dig att anmäla ditt intresse för en tvådagars workshop i London den 8-9 april 2025.

Workshopen fokuserar på fyra tvärvetenskapliga områden:

• Rymden
  • Planetär hälsa & livsmedelssäkerhet
  • Unga människor & mental hälsa
  • Städer i kris

Syftet med workshopen är att samla forskare från de fyra universiteten för att diskutera gemensamma utmaningar och utveckla innovativa lösningar. Målet är att bygga multidisciplinära forskningssamarbeten mellan Stockholm och London.

Forskare från Karolinska Institutet är varmt välkomna att anmäla sitt intresse senast den 26 november 2024 via följande länk: https://form.jotform.com/242663143556357.

Utvalda deltagare kommer att erhålla stöd för kostnader relaterade till resa och boende.

För mer information besök den engelska kalenderhändelsen på ki.se .

Lotta Lundqvist Internationell Koordinator