Publicerad: 2023-12-15 13:15 | Uppdaterad: 2023-12-15 13:25

Institutionens Canvas champion är utsedd.

porträtt av Åsa Wiksten
Åsa Wiksten, Canvas champion Foto: Kicki Carlsson KI

Åsa Wiksten, odontologisk radiologi, är nu utsedd till Canvas champion på institutionen för odontologi. Hon har bjudits in till alla kursrum för att påbörja arbetet att kvalitetsgranska. Totalt är det cirka 40 kurser till vårterminen 2024.

Åsa har stor erfarenhet av Canvas. När den allra första kursen lades upp VT 2018, deltog hon i den första piloten. Sedan dess har hon jobbat med Canvas och tycker att det är roligt.

Vad blir dina uppgifter?

"Jag kommer att kvalitetsgranska kurserna, så att de hålls uppdaterade och följer den mall som finns för institutionens kurser. Jag ska samarbeta med studierektor, för att öka tillgängligheten där det behövs – om det behövs. Jag ska kika på sidorna och erbjuda tips om någon behöver lite struktur. Jag går inte in i någons sida och ändrar. Den som vill ha hjälp kan mejla mig så kommer vi överens om en tid att ses", säger Åsa.

Alla kurser har kursrum på Canvas, det finns en mall redan nu, som de flesta kurserna använder. Så det är bra att det blir enhetligt, man ska känna igen sig. Canvas är ett bra sätt att kommunicera med studenterna.

"Till att börja med är det vårterminens kurser för tandhygienister, tandläkare och KUT som jag kommer att titta på", avslutar Åsa.

Profile image

Åsa Wiksten