Publicerad: 2023-10-04 14:50 | Uppdaterad: 2023-10-04 15:56

Högt deltagande under årets idrottsdag för KI-studenter

Den 5:e onsdagen efter varje terminsstart anordnar Idrottsutskottet inom Medicinska Föreningen på KI en idrottsdag för alla studenter.

Studenter blir instruerade i Brasiliansk Jiu-Jitsu under årets idrottsdag.
Brasiliansk Jiu-Jitsu var en av flera aktiviteter som gick att välja under idrottsdagen. Foto: Emma Karlsson

I år kunde studenter välja och vraka bland aktiviteter som jujutsu, paintball, padel, fotboll, klättring, tennis och squash. Idrottsdagen anordnas av Idrottsutskottet, som är en del av Medicinska Föreningen, och Friskvården på KI.

— Det var flera hundra studenter som deltog i våra olika aktiviteter och det brukar vara en väldigt uppskattad dag, säger Ammar Yaqoob, Idrottsutskottets vice ordförande.

Idrottsdagen har funnits på KI under många år och syftet är att främja idrott och hälsa.