Publicerad: 2018-12-07 10:45 | Uppdaterad: 2019-02-26 08:51

Gunter Schneider tillförordnad prefekt på MBB från årsskiftet – rekryteringsgrupp tillsatt

Från 1 januari 2019 blir Gunter Schneider tillförordnad prefekt på institutionen för medicinsk biokemi och biofysik (MBB). Rekryteringsgruppen som jobbar med processen att föreslå en ordinarie prefekt är nu tillsatt.

Gunter Schneider, foto: privat.MBB:s nuvarande prefekt Nils-Göran Larsson avgår från sitt uppdrag till årsskiftet 2018/2019. Fram tills att en efterträdare har utsetts kommer Gunter Schneider att agera som tillförordnad prefekt.

Det är rektor som utnämner prefekten. Rekryteringsgruppen jobbar med att ta fram förslag på kandidater. I MBB:s rekryteringsgrupp ingår:

Efter att rekryteringsgruppen har föreslagit och genomfört intervjuer med lämpliga och intresserade kandidater kommer rekryteringsgruppen att ordna en offentlig hearing för bland andra institutionens medarbetare.

Hela processen för hur rekrytering av en prefekt går till hittar du i ”Regler och anvisningar för rekrytering av prefekt”.