Publicerad: 2014-06-04 16:06 | Uppdaterad: 2014-11-26 13:08

Grattis alla (före detta) studenter!

Det är examenstider på Karolinska Institutet. På onsdagen den 4 juni och torsdagen den 5 juni firas flera kullar nyexaminerade grundutbildningsstudenter i Aula Medica.

Rörda programansvariga, jublande anhöriga och lyckliga studenter. Redan på onsdagen firades fem programkullar i Karolinska Institutets aula – optiker, audionomer, folkhälsovetare, psykologer och röntgensjuksköterskor. Med högtidstal om en ljus framtid för de olika yrkesgrupperna och en examen som öppnar dörrar i hela världen, firades studenterna som var och en fick ta emot gratulationer framme på aulans stora scen av rektor Anders Hamsten, familjer och lärare.

Under torsdagen firas fler kullar med färska blomsterkvastar och examenskort från Karolinska Institutet. Då är det dags för biomedicinska analytiker, tandhygienister, tandläkare, tandtekniker, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor, biomedicinare, logopeder och läkare att uppmärksammas vid examensceremonierna i aulan.