Deltagare till studie sökes Friska kvinnor 20–45 år sökes till studie om käkmuskelsmärta

Visste du att 10 till 15 procent av Sveriges befolkning lever med långvarig käkmuskelsmärta och att det kan ha stor påverkan på livskvaliteten? Man vet dock rätt lite om mekanismerna bakom.

Blond kvinna

Friska kvinnor mellan 20 och 45 år utan smärta i käkmuskeln

Forskare vid Karolinska Institutet undersöker i en studie hur cellulära processer i käkmuskeln medverkar till smärtan.

Nu rekryterar vi friska kvinnor 20–45 år utan käkmuskelsmärta för att undersöka förändringar i genuttryck och andra biokemiska markörer i käkmuskler över tid.

Ersättning utgår.

Har du frågor? Hör av dig.

Profile image

Malin Ernberg

Professor/Övertandläkare

Hantering av personuppgifter

All hantering av personuppgifterna i projektet sker i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Ansvarig för dina personuppgifter är Karolinska Institutet. Dataskyddsombud nås på dataskyddsombud@ki.se. Data kommer att analyseras på gruppnivå, hanteras konfidentiellt och kommer att lagras på en säker databas på Karolinska Institutet. Du kan när som helst avbryta ditt deltagande.