Publicerad: 2014-09-01 15:09 | Uppdaterad: 2014-09-01 15:43

Första dagen på Karolinska Institutet - i dag började höstterminen

I dag börjar höstterminen på riktigt. På måndagen den 1 september samlades alla studenter vid nybörjarprogrammen i Karolinska Institutets aula där de blev välkomnade av Karolinska Institutets ledning och en egen KI-ryggsäck.

Cirka 1 000 studenter, ja så många fyllde Erling Perssonsalen under välkomstdagen för nyblivna studenter vid nybörjarprogrammen på Karolinska Institutet. Där fanns blivande fysioterapeuter, psykologer, läkare, tandläkare och tandhygienister, optiker, röntgensjuksköterskor, biomedicinska analytiker, logopeder, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och audionomer.

En anslående syn, med rektor Anders Hamstens ord.

– Jag känner mig stolt över att se er alla här, sa han och uttryckte förhoppningen att utbildningen vid Karolinska Institutet ska leda till att studenternas högt ställda förväntningar infrias.

Under välkomstdagen talade även prorektor Kerstin Tham, forskaren Ola Hermanson och studentkåren Medicinska Föreningen presenterade sig.

Därefter fortsatte studenterna vidare mot upprop inom sina respektive program.