Publicerad: 2021-05-21 14:08 | Uppdaterad: 2021-05-21 14:08

Försökspersoner till studie om dopamin och Parkinsons sjukdom

CPF PET-studier

Vi söker friska försökspersoner för deltagande i en studie om nedbrytningen av dopaminnervceller i Parkinsons sjukdom med hjälp av positronemissionstomografi (PET).

PET-undersökningarna utförs på Karolinska sjukhuset i Solna. Försökspersonerna får ekonomisk ersättning för sitt deltagande.

Du skall vara: Man eller kvinna mellan 45 och 80 år. Kvinnor skall vara i post-klimakterium och/eller infertila.

Du skall inte: Ha några kända sjukdomar, ha någon känd allergi eller överkänslighet, ha metallobjekt i kroppen, ta antidepressiva eller neuroleptiska läkemedel regelbundet, vara rädd för trånga utrymmen, missbruka alkohol eller droger.

Om du tycker att detta låter intressant så kan du anmäla dig på länken nedan. Studiens projektnummer är KIH17003.

Intresseanmälan PET-studie KIH17003

Ansvarig prövare