Publicerad: 2019-06-26 13:27 | Uppdaterad: 2019-07-01 10:25

Försökspersoner sökes till studie om astma och oro

Just nu söker vi deltagare till en studie där vi undersöker hur upplevelsen av astma och upplevelsen av oro är relaterat till varandra.

Deltagarna får svara på frågor över nätet vid två tillfällen. Det tar ca 10-15 minuter/gång. För besväret får alla deltagare ett Superpresentkort om 100 kronor. Klicka på länken för att läsa mer om studien och för att anmäla dig: https://astma.webcbt.se/registration/12403

Forskare som genomför studien

Profile image

Marianne Bonnert

Huvudansvarig behandlare och kontaktperson
Profile image

Catarina Almqvist Malmros

Professor, ansvarig för studiens genomförande

Den här studien ingår i ett större projekt MANTRA. I Mantra-studierna undersöker vi om kognitiv beteendeterapi (KBT) kan vara hjälpsamt för att minska undvikande och oro relaterat till astma. Målet är att utveckla en effektiv internetförmedlad KBT (Internet-KBT) som kan ge många med astma och oro tillgång till god behandling.

Läs mer om MANTRA-studierna

Gunilla Sonnebring Administratör