Publicerad: 2016-10-07 13:53 | Uppdaterad: 2016-10-10 09:29

Examensarbeten vid KI på ”tiotoppen”

The Undergraduate Awards (UA) är ett internationellt program som årligen utser de bästa examensarbetena inom naturvetenskap, humaniora, business och konst.

Sex studenter, som läser till läkare, biomedicinska analytiker och biomedicinare vid Karolinska Institutet, har i år placerat sig i kategorin ”bland de bästa tio procenten” med sina examensarbeten och är därmed så kallade ”Highly Commended Entrants”.

I november bjuds de in till en UA-sammankomst i Dublin, Irland.

Konkurrensen var tuff med 5 514 inskickade bidrag från studenter vid 244 universitet i 121 länder. Kriterierna är att examensarbetena ska skrivas på engelska och ha fått betyget A. Eftersom KI inte har graderingsbetyg har istället programmen nominerat bidrag. KI skickade in 17 examensarbeten för bedömning.

Highly Commended Entrants vid KI 2016:

Vidar Elsin, biomedicinprogrammet

Benjamin Heller Sahlgren, biomedicinprogrammet