Publicerad: 2016-06-01 13:31 | Uppdaterad: 2016-06-01 15:39

Dubbel prisutdelning vid fysioterapistudenternas examensmingel

På tisdagen den 31 maj firades studenterna på termin 6 på fysioterapeutprogrammet med examensmingel. Pris delades ut till bästa lärare respektive bästa examensarbete.

Tony Bohman, universitetsadjunkt vid sektionen för fysioterapi, fick pris för bästa lärare inom fysioterapi vid Karolinska Institutet.Priset för bästa lärare ”Guldgoniometern” gick denna termin till Tony Bohman, lektor vid sektionen för fysioterapi.

Motiveringen innehöll bland annat rosande ord om Tonys engagemang och gedigna kunskap inom de områden han undervisar i, vilka främst är muskuloskeletala besvär och klinisk metodik. Det är studenterna själva som ansvarar för nominering och röstning till priset.

– Jag är oerhört stolt och kan inte tänka mig någon bättre utmärkelse än detta bevis av uppskattning från studenterna. Det är ju för deras framtid vi alla arbetar. Det har varit fantastiskt trevlig att jobba tillsammans med dem och jag är glad att få dem som kollegor i framtiden. Att få jobba med alla mina fantastiska lärarkollegor är också en förutsättning för att göra ett arbete som studenterna uppskattar, säger Tony Bohman.

Studenterna Sophie Kling och Maria Lerander tilldelades årets projektpris för deras examensarbete med titeln ”Effekter av dualtaskträning för gång- och balansförmåga hos personer med stroke - en litteraturstudie”. Handledare var David Conradsson, Med Dr, sektionen för fysioterapi.

Priset utses av en projektpriskommitté bestående av ordförande Lena Nilsson-Wikmar, professor i fysioterapi vid institutionen för neurobiologi, vårdvetenskap och samhälle – Karolinska Institutet, Marita L Harringe, Med Dr, fysioterapeut på Hela Kroppen Fysioterapi samt Charlotte Chruzander, Med Dr, professionsutvecklare på Fysioterapeuterna.

Fysioterapeutstudenten Sophie Kling och handledare David Conradsson. Sophie Kling och Maria Lerander fick pris för bästa examensarbete.