Publicerad: 2024-05-20 14:19 | Uppdaterad: 2024-05-20 14:35

Inga lösenordsbyten för Telia Tochpoint Plus

Telia drar tillbaka krav på lösenordsbyte var tredje månad. Du som mottagit mejl om lösenordsbyte kan bortse från detta och behålla ditt nuvarande lösenord.

Tidigare i maj meddelade IT-avdelningen om en förändring hos Telia Touchpoint Plus som skulle kräva att lösenordet uppdaterades var tredje månad.

Telia har nu tagit bort det här kravet, och du som mottagit mejl från Telia men inte redan hunnit byta ditt lösenord kan bortse från den uppmaningen. 

Information från Telia

Angående ändring av lösenord i Telia Touchpoint Plus

Vi har tidigare kommunicerat att vi infört en funktion som uppmanar användare i Telia Touchpoint Plus att ändra sitt lösenord var tredje månad. Det har inkommit mycket synpunkter och frågor kring detta och vi har därför beslutat att stänga av denna funktion tillsvidare.

Vi ser nu över funktionen och kommer att återkomma med mer information framöver. De användare som redan fått uppmaning om att byta lösenord kan bortse från denna uppmaning. 

Hälsningar Telia

Kontakt

Marie Löwinder Systemförvaltare