Publicerad: 2024-04-24 16:09 | Uppdaterad: 2024-04-25 10:22

Doktorsavhandling belönas med Glushko Dissertation Prize

Avhandlingar från KI står på rad i en bokhylla.
Bilder från fototillfälle den 24 maj 2022. Foto: Liza Simonsson

Dominika Radziun, tidigare doktorand vid Karolinska Institutet och för närvarande postdoktor vid Donders Institute i Nederländerna, har nyligen tilldelats Glushko Dissertation Prize för sin doktorsavhandling med titeln "Body perception and brain plasticity in blind and sighted individuals".

Dominika Radziun
Dominika Radziun. Foto: Ulf Sirborn

Dominika Radziun försvarade sin avhandling vid Karolinska Institutet den 26 maj 2023. Hennes huvudhandledare var Henrik Ehrsson, professor vid institutionen för neurovetenskap vid Karolinska Institutet. Opponent var Dr. Brigitte Röder, professor vid Hamburgs universitet, institutionen för biologisk psykologi och neuropsykologi, Tyskland.

Glushko Dissertation Prize delas ut årligen och är erkänt som ett av de mest prestigefyllda priserna för akademiska bidrag inom kognitionsvetenskap. Priserna finansieras av Robert J. Glushko and Pamela Samuelson Fund, som är baserad i San Francisco.