Publicerad: 2018-05-04 13:05 | Uppdaterad: 2018-05-04 13:08

Disputation 18 maj 2018: Gustaf Rejnö

Fredag 18 maj försvarar Gustaf Rejnö sin avhandling "Asthma, anxiety and depression in pregnancy: the impact on pregnancy, delivery and perinatal outcomes". Som opponent kommer Professor Deborah Jarvis från Department of Respiratory Epidemiology and Public Health vid Imperial College London. Gustafs handledare är Catarina Almqvist Malmros, Paul Lichtenstein, Kjell Larsson och Sissel Saltvedt.

Gustafs avhandling fokuserar på hur astma och ångest eller depression komplicerar graviditet och förlossningsutfall i en kombination av stora populationsbaserade register och mindre kliniska kohortstudier med familjedesignmetoder för att justera för möjliga delade genetiska och miljömässiga faktorer.

Tid och plats: 09:00, 18 maj 2018 i föreläsningssalen Petrén, Nobels väg 12B, Karolinska Institutet, Solna