Publicerad: 2017-12-04 13:36 | Uppdaterad: 2017-12-04 15:30

Disputation 18 dec 2017: Jiangrong Wang

På måndagen den 18 dec försvarar Jiangrong Wang sin "Effectiveness and equity of cervical cancer prevention: real-life evidence from organised programmes in Sweden". Som opponent kommer Professor Margaret Cruickshank från Division of Medical and Dental Education vid University of Aberdeen. Jiangrongs handledare är Pär Sparén, Lisen Arnheim-Dahlström and Karin Sundström.

Jiangrongs avhandling använder nationella registerdata i Sverige för att utvärdera effektiviteten av screening mot livmoderhalscancer, särskilt vad gäller adenocarcinom och screening av äldre kvinnor, samt och att undersöka hur täckningen av HPV-vaccination varierar med föräldrarnas utbildning, inkomst och födelseland.

Tid och plats: 09:00, 18 dec 2017 i Samuelssonsalen, Scheelelaboratoriet, Tomtebodavägen 6, Karolinska Institutet, Solna