Publicerad: 2019-08-07 13:52 | Uppdaterad: 2019-08-29 16:00

Dimitris N. Chorafas pris 2019 till Gioele La Manno

Gioele La Manno tilldelas Dimitris N. Chorafas pris 2019. Priset (5.000 USD) vänder sig till nydisputerade, alternativt doktorander under sista året av doktorandarbetet.

Gioele La Manno. Foto: Bildmakarna.

Han tar emot priset i samband med installationshögtiden den 17 november i Aula Medica på Karolinska Institutet.

Gioele genomförde sina doktorandstudier vid Institutionen för medicinsk biokemi och biofysik under ledning av professor Sten Linnarsson, Ernest Arenas och Jussi Taipale.

"Gioele is an exceptional student who has produced an outstanding thesis, demonstrating excellent skills in both computational and experimental biology as well as original thinking in approaching the study of the brain. The quality of the training programme is reflectd in the multitude of high-quality research articles produced during the period".

Juryns motivering