Föreläsningar och seminarier Centrum för alzheimerforskning: Opponentföreläsning med Geir Selbæk, Oslo universitet, Norge

2022-01-20 15:00 Add to iCal
Online

Välkommen till en föreläsning vid Centrum för alzheimerforskning i serien "Opponentföreläsningar".

Porträtt av professor Geir Selbæk, Oslo universitet, Norge
Professor Geir Selbæk, Oslo universitet, Norge.

Öppen opponentföreläsning i samband med doktoranden Emilia Schwertners disputation:

Torsdag 20 januari kl 15.00.

”Dementia in Norway. Prevalence, diagnosis and risk factors. Current and future research”

Professor Geir Selbæk, Oslo universitet, Norge

Geir Selbæk is an old age psychiatrist. He received his PhD at the University of Oslo in 2008. His PhD project focused on behavioural and psychological symptoms of dementia and psychotropic drug use in Norwegian nursing homes. At present, he works as research director at the Norwegian National Centre for Ageing and Health and as professor in geriatric medicine at the University of Oslo. His main research focus is on the epidemiology of aging, risk assessment and diagnostic practice.

Välkommen att delta via Zoom:

Daniel Ferreira Padilla Senior Forskare