Publicerad: 2022-04-26 13:18 | Uppdaterad: 2022-05-12 12:33

Blogga på KI:s blogg för utbytesstudier under din termin utomlands

Student står med ryggen mot kameran och bär en svart ryggsäck. Han blickar ut över vacker natur med berg och vatten.
KI-student på utbytesstudier Foto: Patrick Engeler

Är du student och ska åka på utbyte i höst? Nu söker vi nya studenter som ska studera utomlands under hösten och som vill blogga för KI om hur det är att studera utomlands för att inspirera fler studenter.

Uppdrag

På KI:s Studera utomlandsblogg bloggar tre studenter om hur livet som utbytesstudent är. Nu söker vi nya studenter som ska åka på utbyte HT2022 och vill blogga om sin upplevelse.

Ni bloggar från samma bloggplattformen men skriver enskilda inlägg. Inläggen ska handla både om de praktiska förberedelserna och om spännande upplevelser väl på plats. Du skapar och tar själv fram allt innehåll (text och bild) men med stöd och support från oss på funktionen för studentkommunikation på KI.

Vi tror att du är en KI-student som är kreativ, nyfiken och aktiv. Du bör tycka om att skriva och dela med dig av dina egna erfarenheter. Det är även bra om tycker om att fotografera. Arbetet med bloggen sker löpande under terminen och kan variera i omfattning från månad till månad men beräknas ta ca 6-12 h /månad. Du förväntas skriva minst fyra blogginlägg per månad.

Upppdraget pågår från augusti 2022 t.o.m. januari 2023.

Du får:

• 150 kr/timmen
  • En bra merit på ditt CV
  • Inspiration och coachning

Mejla din ansökan med personligt brev där du berättar om dig själv, dina studier, vart du ska åka och varför du vill blogga senast den 15 maj till ki-student@ki.se. Tala även om i din ansökan om du har gjort något liknande jobb tidigare där du till exempel skrivit eller fotograferat. Intervjuer sker löpande.

Mejla oss på ki-student@ki.se vid frågor.