Publicerad: 2022-08-26 14:00 | Uppdaterad: 2022-09-02 11:15

Bli KI:s nya Instagrammare

Kollage. Bild på studerande student samt ett skärmklipp över KI:s Instagram.
Mer studentinnehåll på KI:s Instagram Foto: Amalia Sund / skärmklipp

Vill du inspirera framtida studenter att söka till KI? Ta chansen till ett roligt och betalt extrajobb! Sök senast 22 september!

Uppdraget innebär att tillsammans med en annan student planera innehåll såsom bild/text/video. Du postar på KI:s officiella Instagram en dag i veckan.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet och intresse av Instagram och som gärna själv syns (genom video och Instagram lives till exempel)
  • Vill berätta om studentlivet på KI
  • Är kreativ och idérik
  • Är vass på foto och film

Du får:

• 150 kr/timme (inklusive semesterersättning)
• Inspiration och coachning
• Delaktighet i ett härligt nätverk med andra digitala ambassadörer
• En bra merit till ditt CV

Så ansöker du:

• Skriv ditt namn, vilket program och termin du läser och varför du har valt det program du läser.
  • Fota tre olika KI-relaterade bilder som du tycker skulle passa på KI:s Instagram. Det kan vara på KI:s campus, ditt program, etc. Och skriv en kort bildtext till.
  • Bifoga gärna länk till din egen Instagram (gäller om du har en öppen Instagram).
  • Skriv varför du vill bli digital ambassadör för KI:s Instagram, vilken typ av inlägg du skulle publicera och vad du skulle kunna bidra med till kontot.

Sista ansökningsdag är den 22 september. Vi ser fram emot din ansökan som du mejlar till helene.svanholm@ki.se