Publicerad: 2019-01-08 12:00 | Uppdaterad: 2019-01-08 12:00

Bästa lärare och bästa student vid kursen Klinisk medicin inriktning kirurgi HT18

Kursen klinisk medicin inriktning kirurgi Solna, termin 7 på läkarprogrammet, hade avslutning den 21 december och vi gratulerar Arad Hosseini på urologen och Johan Lundberg på radiologen som båda utsågs till terminens bästa lärare. Stort grattis även till Patric Rajala som utsågs till bästa student!

Arad Hosseini och Johan Lundberg
Patric Rajala

Kursen Klinisk medicin, inriktning kirurgi vid Karolinska Universitetssjukhuset, Solna ingår i tema 4 och ges termin 7 på läkarprogrammet. Kursen omfattar de kliniska ämnena allmän kirurgi, anestesiologi, ortopedi, urologi och bilddiagnostik. Dessutom integreras ämnena primärvård, onkologi och rättsmedicin under terminen. Gabriella Jansson Palmer är studierektor för kursen som under hösten 2018 haft 34 studenter.